onsdag 22 augusti 2007

Ser ni stigen?


Som sagt, många saker utmanade mig idag. Dåligt markerade stigar, ibland nästan omöjliga att hitta, stigar så övervuxna att man fick hugga sig fram genom sly och nässlor, stigar som var helt obanade och löpte över kalhyggen fulla av gropar och rotvältor. Mina 15 km tog från 10 på morgonen till 5 på eftermiddagen, så då kan ni ju förstå hur tuff vägen var. Och som sagt, när jag kom fram till Nälden så segnade jag ner mitt i byn. Pinsamt, men vad gör man. Jag måste i alla fall revidera min önskan om vildmark. Det får i så fall vara LAGOM med vildmark. Det funkar också med att gå på en asfalterad och ha vildmarken på lite avstånd. Självklart undrar jag vad jag gett mig in på. Vem vet. Imorgon var jag i alla fall bussen till Järpen, och där tänker jag vila ut en dag. Jag inser att jag måste ha mkt kraft kvar till fjällen som kommer i och med Åre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar