lördag 30 mars 2013

Mejl till feg chef



Tredje delen om människor som inte gör den här planeten till en bättre plats att vara på. De andra delarna är Tyranni och Svek.


†††

Joakim,
Situationen för mig var fullständigt vedervärdig, och den som inte kan förstå det förstår ingenting. Det fanns ingen som lyfte fram någonting som var bra med mig, och Sandra fick bara hållas i att piska upp den mests obehagliga stämning. Ingen stoppade henne. Hennes generaliseringar och lösa antaganden om hur jag är eller vad jag förmår att prestera eller utföra var så låga så det var otäckt. Man sitter inte och antar att en människa är si eller så utifrån enstaka händelser. Jag ger henne rätt i ett par av åsikterna och lovade ju bättra mig, men hon var ju omättlig i sin vilja att trycka till mig. Att hon sen började dra upp detta med den förbannade ostjäveln var ju hårresande.

Lotta sa en gång under mötet att jag var bra med vårdtagarna.
Åse sa att hon inte hade något att kritisera mig för (men att hon också bara hade jobbat med mig vid ett enda tillfälle). 
Du lyfte fram faktumet att det var modigt av mig att komma till mötet.
Men det var också allt.

Kanske var det inte modigt av mig att komma, som du sa. Kanske var det dumdristigt. Varken Sandra eller Ewa tycker om mig personligen, vilket ju var tämligen uppenbart för alla som hade öron att höra med och ögon att se med. Tillslut när det inte fanns mer att tillägga kritiserade Ewa mig för hur jag vid ett tillfälle hade avbrutit henne i lunchrummet - hon ville uppfostra mig i hur man beter sig socialt - vilket INTE har med min arbetsförmåga att göra. Det var pinsamt. Att Sandra och Ewa fick ta så stort utrymme är en skam. Jag hoppas du är klok nog att se att denna typ av klappjakt är ful och ovärdig.

Hälsningar
Per

(Fortsättning följer här!)



4 kommentarer:

  1. Jag får ont i magen när jag läste hela sviten. Låtewr sonm en hyena som får härja fritt. En sån har vi på vårt arbete också! Alla var rädda för henne. Hon bestämde. Cheferna gav henne högst lön. Hon älskade att hacka på oss i gruppen om någon gjort det minsta fel. SEN visade det sig att hon stal mediciner...!!!! Slutresume´hon är kvar på jobbet för hon har jobbat felfritt innan (!) Något stukad. Men hon försöker fortfarande ta kommandot. Men aldrig är jag rädd för henne mer......

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kanela,
      Det är fruktanskvärt med sådana människor. De förstör så mycket i vår värld. Jag förstår egentligen inte varför chefer inte får stöd och hjälp att hantera sådana människor. Det borde finnas pengar öronmärkta för utbildning för chefer att hantera inofficiella ledare. Och när jag tänker på Sandra så är det mest besynnerliga av allt, att jag inte fattar vad det är som driver henne. ??? Hon måste vara oerhört liten inuti. Men häng kvar Kanela, it is not over yet. Du ska få höra om "ostjäveln" också. //Per

      Radera
  2. ....jag väntar otåligt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha. Tack för att du puffar på mig. Jag skriver det ikväll... :)

      Radera