söndag 24 februari 2013

Haiku


En gråblå grafisk bild där siluetterna av sex stycken tranor flyger tvärsöver en stor fullmåne som nästan ser ut att vilar på svarta trädtoppar


Grönt är skönt!
Gone Green... Underbar pastellfärg på naglarna. 
Brevöppnare från Svenskt Tenn. 
Fina utekrukor från Byarums Bruk. 
Fin grön installation, 
och stolar från Lammhults. 
Härliga vårfärger hos Vandra Mot Nya Äventyr.
Ha en kanondag!

Haiku av anonym bloggare på 2000-talet
--------------------------------------------------

Havet mörknar -
vildändernas skrin
ljuder vita

Haiku från 1700-talet av Japanske diktaren Bashō
---------------------------------------------------------------
Det sorgliga är att den svenska bloggerskan har stoppat in sitt inlägg under kategorin "Livet". Jag kunde absolut inte förstå katergoriseringen. Men så tänkte jag att det kanske är jag som är dum. Hon försöker förmodligen beskriva sin lycka över att finnas till. Aha! Slog det mig. Det är en Haikudikt.

Nu frågar jag: Va fan är det för fel på människorna i vår tid?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar