onsdag 13 februari 2013

Hjärtat





Livet har rövknullat och slagit sönder mig så många gånger att jag inte längre vet någonting. Jag kan inte luta mig mot något eller utropa mig till expert på något område. Mitt kunskapsbygge var bara ett glastorn som splittrades såfort livet satte ner foten. Nej, allt är borta. Jobb, titlar, familj, pengar, karriär, prestige, ambition. Jag bryr mig inte ens längre om om någon lyssnar. Mitt i livet finner jag mig åter lika naken som den dag jag föddes. Befriande naken. Smärtsamt naken. På platsen där jag stod finns ingenting längre. På skylten med mitt namn syns inga tecken. Det enda som finns kvar är mitt hjärta. Det enda som jag är är detta hjärta. Sargat och ärrat men fullt av ljus. Det gör så himmelskt ont att älska. Men vad har jag för val. Om jag stänger mitt hjärta finns inget kvar. Livet är kärlek. Allting lyser.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar