onsdag 6 mars 2013

Ibland är jag bara så ivrig



Hej alla,
Jag har vid några tillfällen varit alltför ivrig i mina publiceringar av inlägg. Jag vet vad jag vill skriva, vad jag vill ha sagt, och så tycker jag att jag är färdig. Men eftersom jag är en väldigt impulsiv människa, så flyger inläggen ibland iväg innan jag riktigt har hunnit komma till punkt. Ibland till och med utan förhandsgranskning. Plötsligt ligger de bara på bloggen, fulla med stavfel, klantig meningsbyggnad, eller rentav ofärdiga. Så jag måste komma med rättelser online. 

Dessa mindre korrigeringar är det förmodligen inte många som har lagt märke till, och det får väl vara okej med dem. Men värre är det när jag märker att ett inlägg är helt ofärdigt, att jag glömt någon viktig aspekt eller synvinkel av ämnet. Jag har då varit tvungen att "dra tillbaka" inlägget och jobba vidare på det, bara för att sedan lägga ut det en gång till, kanske till och med med ny titel. I regel har jag lyckats få in min uppdaterade version samma dag, men vid något tillfälle har jag inte fått ut den igen förrän en eller två dagar senare. Det kan ha medfört att ni klickat på en länk och kommit till en sida som säger att inlägget inte finns längre. Sånt är väldigt störigt (hade i alla fall jag tyckt) och jag ber om ursäkt för detta. Jag kan inte heller lova er att det inte kommer att ske igen. Det är bara min iver och entusiasm som ibland vinner över tålamod och eftertanke. Så allt jag kan säga är att jag hoppas att ni står ut med mina nycker. Skulle det ske igen kan ni ju alltid leta reda på något gammalt inlägg ur historiken så länge.

Det är nämligen fantastiskt med ert gensvar och alla de läsare som regelbundet återkommer, och jag vill inte mista någon av er. Och just idag kan jag berätta att det kommer ett nytt inlägg i kväll (kl nio). Ha en bra eftermiddag och kväll.

PS. Ni får gärna berätta för mig när ni tycker det är trevligast att få ett nytt inlägg, så ska jag se om jag kan efterkomma er önskan. Jag är ju trots allt här för er, så som ni är här för mig. Själv har jag hittills valt tre olika tidpunkter; på eftermiddagen mellan 15-19, på kvällen mellan 21-24, eller på morgonen mellan 5-8. Take a pick.
 Med värme, //Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar